Obradoiro Erika Tecnica del Canto

TALLER DE TÉCNICAS DE CANTO
A Federación de Coros da Rexión de Murcia, dentro do seu programa formativo, convoca este curso impartido por unha prestixiosa soprano valenciana que desenvolve unha brillante carreira en todo o mundo.
ÉRIKA ESCRIBÁ-ASTABURUAGA, Soprano
Naceu en ÉRIKA ESCRIBÁ-ASTABURUAGA, Soprano

Nacida en Valencia, estudou cantar coa soprano Gloria Fabuel. Perfecciona a súa formación en Francia e Italia xunto a Ernesto Palacio, Ileana Cotrubas, Renata Scotto, Dalton Baldwin, etc. A gañadora de concursos internacionais en España e Francia debutou en Cataluña xunto a Manon da ópera homónima de Massenet despois de obter o Primeiro Premio no Certame de canto Mirna Lacambra de l'Escola d'Òpera de Sabadell; Obtén o primeiro premio da prensa e o terceiro premio do Concours International de Musique de Chambre de Lyon e interpreta no Teatro Real o papel de Norina da ópera Don Pasquale de Donizetti. Dirixido por Christophe Rousset, canta en Qatar, Versalles, Utrech, Madrid, Segovia, Bilbao, Cuenca e Londres. Fai gravacións coa Joven Orquesta Nacional de España, Collegium Instrumentale, Orquestra La Dispersione e Capella de Ministrers. Como solista invitada, participa en importantes festivais nacionais eInternacionais e tamén canta en teatros como o Teatro Real de Madrid, o Palau de les Arts, o Palacio da Ópera de La Coruña, a Ópera Real de Versalles, o Salón Willmore, o Auditorio RTVE, o Auditorio Nacional de Madrid, o Auditorio Parco della Musica de Roma e con orquestras como a Mulhouse National Orchestra, RTVE Orchestra, "Le Talens Lyriques" Orchestra, Camerata Iberia. Entre os seus últimos proxectos pasados, inclúense 9 Beeethoven con RTVE; Chants d'Auvernia con orquestra baixo a dirección de Manuel Galduf; Alcina de Haendel no Teatro Real, Recital da ópera no Teatro das Campos Eliseos xunto á prestixiosa Orquestra Lamoureux, estrea e gravación da ópera Follet de Granados, Gloria de Poulenc xunto ao coro de Valencia no Palau de las Arts de Valencia, Ifixenia en Tracia de Duron no Teatro de la Zarzuela de Madrid e o papel de Pamina como ópera "Die Zauberflöte" no Teatro de la Maestranza de Sevilla baixo a dirección de Pedro Halffter.

No seu intento por ampliar os seus coñecementos, a través de diferentes premios, realiza cursos de foniatría
"Prover co Otorrino" Alfonso Borragan. Membro do Coro de Valencia desde 2004 combina desde 2017
A súa actividade artística, como solista e membro do Coro, coa súa actividade docente como profesor de canto
E educación vocal das institucións corais de nenos adultos. Tamén colabora coa Universidade de Almería
Na realización de diversos talleres de técnica vocal, curso especializado de música barroca etc.


CONTIDO DE TALLER:


Formación dirixida a desenvolver as habilidades técnicas e expresivas da voz cantada co obxectivo de optimizar as competencias vocais de cada coro como individuo e como membro dun pequeno grupo ou masa coral. Ampliar as capacidades de cada membro mellora a sonoridade, as habilidades expresivas e a calidade do coro.
Traballaranse diferentes recursos de vocalización para quentar a voz e potenciar o desenvolvemento de habilidades vocais. Tamén se traballará repertorio concreto dende os puntos de vista vocal, técnico e expresivo.
Competencias para desenvolverse progresivamente:

Desenvolve hábitos saudables para a voz. Hixiene e coidado vocal.
Converte a voz nun vehículo de comunicación e expresión satisfactoria sen excesivos obstáculos técnicos.
Solta e conecta coa túa propia emoción auténtica. Atopar unha voz natural, sen artificios, conectada coa nosa alma e co noso corpo. Cantamos con todo o corpo e dende as entrañas.
Traballa o recheo, homoxeneidade, cor e afinación dentro da cadea e desenvolvemento de recursos que nos permitan realizalo de xeito óptimo.

Experimentación da continuidade e dirección da frase como recurso técnico e musical.
Desenvolve a capacidade de falar cantando
Lectura dramática do texto. Dende a prosodia falada ata a cantada.
Emprega as emocións e a beleza das liñas expresivas como vehículo para aprender habilidades técnicas. Experimenta con obras de coro para adquirir recursos técnicos.
Coñece a miña propia voz, as miñas dificultades e as miñas potencialidades.
Crea táboas de exercicios para preparar o corpo antes de cantar.
Exercicios de relaxación, postura corporal e elasticidade de todo o corpo.
Exercicios de tensión por todo o corpo.
Propriocepción da vía vocal: laringe, lingua, mandíbula, beizos, padal. As túas relacións.
Respiración abdominal e abdominal.
Flexibilidade na respiración
Control de apoio-soporte. Manteña a voz Pelvis, músculos abdominais flexibles e intercostales.
Propriocepción e flexibilidade do tracto vocal: laringe, mandíbula, lingua.
O padal: Altura, apertura interior e suavidade do son. O son cae.
Articulación: flexibilidade mandibular e articulación de consoantes.
A cor da voz, a apertura do padal e a flexibilidade da mandíbula.
Respiracións longas e roubadas.
Calidade das vogais. A articulación natural, sen caras raras, a lingua responsable das distintas vogais. Homoxeneidade
Propriocepción da vía vocal, do círculo aéreo, fortalecemento da respiración abdominal-abdominal.
O final da frase é unha continuidade para a seguinte frase ou para calar. A música non remata na última nota. Manteña ata o final.
O apoio nas oracións ascendentes e nas frases descendentes.
Calidade do son nas notas. Sostén frases longas. Calidade do son en notas curtas, o aire pasa por todas as notas. Idea de continuidade do aire.
Localización do son e calidade dos ataques en zona grave, zona de paso e zona aguda.
Proxección da voz. Canta imposta, non berras en ningunha zona da tessitura. Control de saída de aire.
Precisión, afinación e velocidade de cor. Precisión de adornos.
A calidade dos reguladores
Interdependencia harmónica entre técnica, interpretación e comunicación.

DESENVOLVEMENTO DE TALLER:

O obradoiro celebrarase con sesións grupais e individuais que terán lugar durante dúas fins de semana consecutivos. O primeiro estará dedicado ás voces dos agudos (soprano e alto) e o segundo ás voces graves (tenores e baixo)
ALUMNADO:Estas sesións están dirixidas a cantantes de coros, directores, estudantes de canto, profesores de música ... que desexen perfeccionar a súa técnica vocal.
Os estudantes inscritos poden ser de dous tipos:
Estudantes sen clase individual: estes estudantes participarán nas sesións grupais establecidas no horario do curso. Ademais, poden asistir a clases individuais como oíntes e participar activamente nas conclusións ao final de cada clase. Admitiranse un máximo de 25 alumnos por rigorosa orde de inscrición.
Estudantes con clase individual: Estes alumnos recibirán unha clase individual de 20 minutos, despois do cal o profesor fará unha reflexión teórica e práctica en grupo durante 10 minutos cos aspectos máis significativos da clase. Estes estudantes deberán presentar, ao inscribirse, un breve currículo que servirá para seleccionar un máximo de 12 alumnos activos. Unha vez notificada a súa selección como estudantes activos, deberán enviar un coro ou partitura en solitario que desexen traballar na clase.

LUGAR DE TALLER:
Auditorio e Centro de Congresos Víctor Villegas de (Murcia).

DATAS E HORARIOS

• Sábado 25 de maio de 2019 (sopranos e maiores)
10:00 a 11:30 horas: primeira sesión técnica do grupo.
De 11:30 a 12:00 horas: Pausa
De 12:00 a 14:00 horas: sesións individuais con práctica en grupo.
16:00 a 17:30: sesión técnica do segundo grupo.
17:30 a 18:00 Pausa
18:00 a 20:00 horas: sesións individuais con práctica en grupo.

• Domingo 26 de maio de 2019 (sopranos e maiores):
De 10:00 a 12:00 horas: sesións individuais con práctica en grupo.
12:00 a 12:30 horas: Pausa
12:30 a 14:00 horas: Terceira sesión técnica do grupo e conclusións.

• Sábado 1 de xuño de 2019 (tenores e baixo)
10:00 a 11:30 horas: primeira sesión técnica do grupo.
De 11:30 a 12:00 horas: Pausa
De 12:00 a 14:00 horas: sesións individuais con práctica en grupo.
16:00 a 17:30: sesión técnica do segundo grupo.
17:30 a 18:00 Pausa
18:00 a 20:00 horas: sesións individuais con práctica en grupo.

• Domingo 2 de xuño de 2019 (tenores e baixo):
De 10:00 a 12:00 horas: sesións individuais con práctica en grupo.
12:00 a 12:30 horas: Pausa
12:30 a 14:00 horas: Terceira sesión técnica do grupo e conclusións.

PREZOSOs interesados deben entrar na seguinte conta:
FEDERACIÓN DA IGREXA DA COMARCA DE MURCIA
Banco Triodos:IBAN: ES15 1491 0001 2830 0007 6117

As seguintes cantidades:
Estudantes sen clase individual

a) Estudante pertencente a un coro federado en Fecorem: 20 €
b) Estudante non pertencente a un coro federado en Fecorem: 25 €

Estudantes con clase individual
a) Estudante pertencente a un coro federado en Fecorem: 25 €
b) Estudante non pertencente a un coro federado en Fecorem: 30 €
* Nota: estes estudantes deben entrar unha vez que sexan notificados da súa aceptación como estudantes activos.

APLICACIÓNS

As solicitudes deben presentarse cubrindo o seguinte formulario:
Unha vez completado o formulario, os alumnos terán tres días para enviar a proba de
entrada correspondente a fecorem@fecorem.es. Se non o verificas nese prazo, cancelarase a túa praza.
Prazos de inscrición: O prazo de inscrición remata o 22 de maio de 2019 ás 24 horas.

Para calquera outra pregunta: fecorem@fecorem.es

Moitas grazas Erika, polas túas estupendas clases e por todo o que nos transmitiches,
e grazas a todos, pou confiaron unha vez máis en FECOREM
Share by: